Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Ζαμφορ είναι η αντιστρεπτική ράβδος της ανάρτησης. Ενώνει τα 2 μπροστινά αμορτισέρ στο κάτω μέρος μεταξύ τους. http://www.elec-intro.com/EX/05-13-06/antiroll_bar.jpg
Αν και η απάντηση του dimbic είναι απολύτως σωστή, υπάρχει μία τάση να λέμε ζαμφόρ τα δύο στηρίγματα της αντιστρεπτικής σε κάθε πλευρά που δένει στα ψαλίδια και όχι ολόκληρη την αντιστρεπτική. Σε αρκετά αυτοκίνητα φαίνονται σαν δύο ευθύγραμμα τμήματα κυλινδρικής διατομής με τσιμουχάκια στην πλευρά που δένουν στην υπόλοιπη (μονοκόμματη) αντιστρεπτική και σινεμπλόκ στην πλευρά που δένουν στο ψαλίδι. Και πάλι όμως ο σωστός ορισμός είναι αυτός που δόθηκε παραπάνω.