Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
λογω του σχηματος του πλοιου, τα πλοια δεν μπορουν να βουλιαξουν εκτος αν εισελθει νερο μεσα σε αυτα…
Τα πάσης φύσεως πλεούμενα διαθέτουν στεγανά διαμερίσματα που περιέχουν αέρα και βοηθούν στην ευστάθεια και στην πλεύση. Επίσης, δεν είναι γεμάτα από το υλικό (π.χ. χάλυβα) αλλά κούφια τα οποία σε συνδιασμό με τα στεγανά διαμερίσματα τα βοηθάνε να παραμείνουν έως ένα σημείο στην επιφάνεια.
Η αρχή του Αρχιμήδη λέει: Κάθε σώμα βυθιζόμενο σε ρευστό δέχεται άνωση ίση με το βάρος του ρευστού που εκτοπίζει.
Η άνωση εξαρτάται κυρίως από την πυκνότητα και τον όγκο του βυθιζόμενου σώματος.
Επομένως, όταν το βάρος του σώματος είναι βαρύτερο από την άνωση τότε το σώμα βουλιάζει.
Η πέτρα λόγω της μάζας της (και του σχήματός της ίσως), έχει μεγαλύτερο βάρος από την άνωση που της ασκεί το νερό και βουλιάζει. Το πλοίο επιφάνειας λόγω των κοίλων μερών του και του αέρα που εγκλωβίζεται στην όλη κατασκευή εκτοπίζει περισσότερο όγκο νερού απ’ ότι το πραγματικό βάρος του επομένως υφίσταται μεγαλύτερη άνωση και γι αυτό επιπλέει.
Όταν όμως το βάρος του πλοίου αρχίσει να γίνεται μεγαλύτερο από την άνωση τότε το πλοίο θα βουλιάξει κι αυτό. Αυτό συμβαίνει λ.χ. όταν το πλοίο αρχίζει να μπάζει νερά λόγω ρήγματος ή, επίτηδες, στα υποβρύχια.