Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Δεν συμβολίζει κάτι συγκεκριμένο απλός κάνοντας νηστεία απέχουμε από τη καλοπέραση είτε πνευματική είτε σαρκική και με αυτό το τρόπο δείχνουμε την εγκράτεια μας σαν χριστιανοί αλλα και τιμάμε τις μεγάλες γιορτές που θέλουν νηστεία.
υπάρχει καμια αναφορά για νηστεία στις Γραφές ή τα Ευαγγέλια;
Εχω τη εντυπωση οτι κατι αναφερει στη παλαια διαθηκη.
Αναφορές για νηστεία υπάρχουν στην Καινή Διαθήκη: ο Χριστός νήστεψε 40 μέρες στην έρημο όπου πολέμησε τον Σατανά. Επίσης ο Ιωάννης ο Βαπτιστής που νήστευε για πολύ περισσότερο.
Η νηστεία εφαρμόζεται ως ανάμνηση του παραπάνω γεγονότος του Χριστού στην έρημο και, ιδίως, ως απόδειξη ότι ο άνθρωπος δεν εξαρτάται από τα υλικά πράγματα και τις ανάγκες της σάρκας, αλλά προτάσει την πνευματική ανάταση και την μέσω αυτής προσέγγιση με το θείο. Οι συγκεκριμένες μεγάλες νηστείες έχουν επιπλέον νόημα ότι οι άνθρωποι συμμετέχουν στο θείο δράμα της σταύρωσης και του θανάτου του Θεανθρώπου (Πάσχα), της κοίμησης της Θεοτόκου (15 αύγουστος) αλλά και στην επίδειξη σεβασμού προς την έλευση του Θεανθρώπου (Χριστούγεννα)
Η νηστεία (=αποχή τελείως από τροφή) δεν είναι σύμβολο αλλά μια πράξη ταπείνωσης, εξομολόγησης και βαθιάς μετάνοιας από τα νεκρά έργα της αμαρτίας. Έχει ως σκοπό τον αγιασμό της ψυχής και του σώματος.
…και νήστευσαν εκείνη την ημέρα, κι εκεί είπαν: Αμαρτήσαμε στον Κύριο. (1Σαμ. 7:6)
Και όταν άκουσα αυτά τα λόγια, κάθησα και έκλαψα, και πένθησα για ημέρες, και νήστευα, και προσευχόμουν μπροστά στον Θεό τού ουρανού (Νεεμ. 1:4)
Νηστεύσαμε, λοιπόν, και ικετεύσαμε τον Θεό μας γι’ αυτό· και έγινε ελεήμονας σε μας. (Εσδ. 8:23)
Επίσης είναι μια πράξη λατρείας (Λουκ. 2:37). Η αρχαία εκκλησία νήστευε πολλάκις καθ όλη τη διάρκεια του χρόνου για διάφορα θέματα. Η νηστεία σύμφωνα με τη διδασκαλία του Ιησού πρέπει να γίνεται κρυφά όπως και η ελεημοσύνη.
Και όταν νηστεύετε, μη γίνεστε όπως οι υποκριτές σκυθρωποί· γιατί αφήνουν άπλυτα τα πρόσωπά τους, για να φανούν στους ανθρώπους πως νηστεύουν. Αλήθεια σας λέω, έχουν πάρει πλήρως το μισθό τους. Εσύ, όμως, όταν νηστεύεις, άλειψε το κεφάλι σου και νίψε το πρόσωπό σου, για να μη φανείς στους ανθρώπους πως νηστεύεις, αλλά στον Πατέρα σου που [είναι] στα κρυφά. Και ο Πατέρας σου που βλέπει στα κρυφά θα σου αποδώσει. (Ματθ. 6:16-18)
Η Νηστεία των Υποκριτών δεν εισακούγεται.
Γιατί νηστέψαμε, [λένε], και δεν είδες; Ταλαιπωρήσαμε την ψυχή μας, και δεν γνώρισες;
Δέστε, κατά την ημέρα τής νηστείας σας βρίσκετε ηδονή, και καταθλίβετε όλους τους μισθωτούς σας. Δέστε, νηστεύετε για δίκες και φιλονικίες, και γρονθοκοπάτε με ασέβεια· για να ακουστεί από πάνω η φωνή σας, μη νηστεύετε όπως αυτή την ημέρα. Τέτοια είναι η νηστεία που εγώ διάλεξα; Να ταλαιπωρεί ο άνθρωπος την ψυχή του μία ημέρα; Να γέρνει το κεφάλι του σαν σπάρτο, και να στρώνει από κάτω σάκο και στάχτη [για τον εαυτό του]; Νηστεία θα το ονομάσεις αυτό και ημέρα δεκτή στον Κύριο; (Ησ. 58:3-5)