Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Χαλάει συνήθως μόνο απο την πάροδο του χρόνου (10-15 έτη) επειδή καταστρέφονται κάποια χημικά στοιχεία και μέταλλα που περιέχει για την σωστή λειτουργία του.
Ο καταλύτης ενός αυτοκινήτου θεωρητικά έχει διάρκεια ζωής όσο και ο κινητήρας. Όμως εκτός από την φυσική του φθορά, μπορεί και να καταστραφεί σε σύντομο χρονικό διάστημα από τις εξής περιπτώσεις:
1) Βλάβη ηλεκτρονικού συστήματος
Ακόμα και μια στιγμιαία βλάβη του ηλεκτρονικού συστήματος του αυτοκινήτου μπορεί να προκαλέσει υπερθέρμανση του καταλύτη και λιώσιμο ή σπάσιμο των κυψελών του.
2) Κακή συντήρηση της μηχανής (καύση λαδιών)
Τα λάδια περνάνε στον καταλύτη και φωλιάζουν στις κυψέλες του, με αποτέλεσμα να καταστρέφουν τα συστατικά του και να τον καθιστούν ανενεργό.
3) Κακή ποιότητα καυσίμου
Η νοθευμένη βενζίνη μπορεί να καταστρέψει τον καταλύτη. Επιπλέον πολλά αυτοκίνητα στις προδιαγραφές του κατασκευαστή έχουν την χρησιμοποίηση αποκλειστικά super αμόλυβδης βενζίνης μεταξύ άλλων και για την καλύτερη συντήρηση του καταλύτη.
4) Μη συντήρηση του συστήματος εξάτμισης
Μια διαρροή καυσαερίου (τρύπα) πριν από τον καταλύτη μπορεί να υπερθερμάνει και να καταστρέψει τον καταλύτη. Αν τα σιλανσιέ της εξάτμισης είναι βουλωμένα μπορεί να προκαλέσουν επιστροφή καυσαερίου και να σπάσουν ή να λιώσουν τις κυψέλες του καταλύτη.
5) Μη συντήρηση αισθητήρα λ
Ο αισθητήρας λ δίνει μετρήσεις για το λόγο καυσίμου / αέρα στον εγκέφαλο και αλλάζεται προληπτικά με τη συμπλήρωση ορισμένων χιλιομέτρων (ανάλογα τις προδιαγραφές του κατασκευαστή). Ο ανενεργός αισθητήρας λ μπορεί να καταστρέψει άμεσα τον καταλύτη.
6) Χτυπήματα
Τα χτυπήματα είναι από τους κυριότερους εχθρούς του καταλύτη, σε συνδυασμό με την κακή ποιότητα δρόμων στην Ελλάδα. Ένα χτύπημα μπορεί να σπάσει το εσωτερικό του καταλύτη, καθώς αυτό βρίσκεται κοντά στο σημείο τήξης του όταν ταξιδεύει το αυτοκίνητο.
7) Συστολές – διαστολές
Όταν ταξιδεύει το αυτοκίνητο ο καταλύτης αναπτύσσει πολύ υψηλές θερμοκρασίες στο εσωτερικό του. Αν για κάποιο λόγο νερά καλύψουν στον καταλύτη, η απότομη ψύξη προκαλεί σπάσιμο του κεραμικού του καταλύτη.