Αν κάνεις λίγα χιλιόμετρα, ανά δύο χρόνια. Αν κανείς πολλά με συνέπεια να «φαγώνονται» πιο γρήγορα τα λάστιχα, δεν πρέπει τα αυλάκια να έχουν βάθος μικρότερο από 3 χιλιοστά. Αν φτάσουν εκεί, θέλουν αλλαγή.
neokopos
14 έτη πριν
φίλε dali13gr νομίζω ότι τα 2 χρόνια είναι λίγα. Καλό είναι να αλλάζουν στα 3 χρόνια απο ότι έχω διαβάσει.
Επίσης, για όποιον κάνει αρκετά χιλιόμετρα το όριο για αλλαγή είναι περίπου 35000 χιλιόμετρα.
JODYLE
14 έτη πριν
Ο μέσος όρος ωφέλιμης διάρκειας “ζωής” των ελαστικών ορίζεται στα 30-40 χιλιάδες χιλιόμετρα ή στα 3 περίπου χρόνια. Αυτές οι προβλέψεις όμως είναι σε θεωρητικό επίπεδο, καθώς η αντοχή και η διάρκεια απόδοσης του ελαστικού εξαρτώνται κατά κύριο λόγο από τη χρήση στην οποία αυτό υπόκειται. Αυτό σημαίνει πως τα λάστιχα ενός αυτοκινήτου που κάνει λιγότερα από 30 χιλιάδες χιλιόμετρα ακόμα και σε χρονικό ορίζοντα μικρότερο των 3 ετών αλλά οδηγείται γρήγορα σε δρόμους με στροφές και αυξημένες ταχύτητες φθείρονται νωρίτερα. Ενας άλλος παράγοντας που μειώνει τον ωφέλιμο χρόνο καλής απόδοσης των ελαστικών είναι η καλή λειτουργία της ανάρτησης αλλά και όλων των σχετικών με αυτή περιφερειακών εξαρτημάτων. Για παράδειγμα, μια λανθασμένη ρύθμιση στους τροχούς του ίδιου άξονα ενός αυτοκινήτου, που θα έχει ως αποτέλεσμα το έντονα αρνητικό ή θετικό κάμπερ, θα προκαλέσει σίγουρα ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών, πράγμα που με τη σειρά του -αν δεν εντοπιστεί έγκαιρα- μπορεί να αποτελέσει αιτία ατυχήματος. Ανάλογο είναι το αποτέλεσμα της ύπαρξης απόκλισης ή σύγκλισης μεταξύ των κατευθυντήριων τροχών του αυτοκινήτου, με τη διαφορά πως αν δε συνδυάζεται με αρνητικό ή θετικό κάμπερ, η φθορά απλά θα είναι ταχύτερη. Ενα ακόμα σημαντικό στοιχείο που πρέπει να λαμβάνει κανείς υπ’ όψη του είναι πως ανεξαρτήτως χιλιομέτρων τα ελαστικά φθείρονται και με το χρόνο. Είναι πιθανό ένα φαινομενικά καινούργιο λάστιχο, με απολύτως αποδεκτό βάθος αυλακώσεων, να έχει χάσει τις ιδιότητές του λόγω της πολυετούς έκθεσής του στις καιρικές συνθήκες.
nick
14 έτη πριν
όταν νιώθεις ότι αρχίζουν να γλιστράνε..
alkis
11 έτη πριν
Κατά κύριο λόγο ο προσδοκώμενος χρόνος ζωής ενός ελαστικού ανέρχεται σε δέκα χρόνια. Ελαστικά που διατηρούνται κατάλληλα ένα μέχρι και πέντε έτη ισοδυναμούν με τις προδιαγραφές ένός καινούριου ελαστικού. Τα ελαστικά «γερνούν» λόγων φυσικών και χημικών διαδικασιών. Αυτό ισχύει και για μη ή ελάχιστα χρησιμοποιημένα ελαστικά. Για να πραταθεί η διαδικασία γήρανσης γίνονται προσθήκες ουσιών στα μείγματα οι οποίες εμποδίζουν τις χημικές αντιδράσεις με το οξυγόνο και το όζον που έχουν ως αποτέλεσμα την μείωση της απόδοσης. Έτσι είναι εγγυημένο ότι ένα ελαστικό που διατηρείται κατάλληλα ένα μέχρι και πέντε έτη ισοδυναμεί με τις προδιαγραφές ενός καινούριου ελαστικού και δεν μειωνεκτεί ως προς την καταλληλότητα χρήσης του. Δώστε ωστόσο προσοχή στην χιλιομετρική απόδοση του ελαστικού. Εάν η μέση χιλιομετρική απόδοση είναι 44.000 km / έτος δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείτε τα καλοκαιρινά ελαστικά περισσότερο από 3,5 χρόνια ενώ τα χειμερινά ελαστικά το πολύ 7 χρόνια (με την προϋπόθεση ότι θα τα χρησιμοποιείτε μόνο τη χειμερινή σεζόν).
H ιστοσελίδα μας χρησιμοποιεί cookies για την βελτίωση της online εμπειρίας σας. Για να μάθετε περισσότερα κάντε κλικ εδώ. Αποδοχή
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Αν κάνεις λίγα χιλιόμετρα, ανά δύο χρόνια. Αν κανείς πολλά με συνέπεια να «φαγώνονται» πιο γρήγορα τα λάστιχα, δεν πρέπει τα αυλάκια να έχουν βάθος μικρότερο από 3 χιλιοστά. Αν φτάσουν εκεί, θέλουν αλλαγή.
φίλε dali13gr νομίζω ότι τα 2 χρόνια είναι λίγα. Καλό είναι να αλλάζουν στα 3 χρόνια απο ότι έχω διαβάσει.
Επίσης, για όποιον κάνει αρκετά χιλιόμετρα το όριο για αλλαγή είναι περίπου 35000 χιλιόμετρα.
Ο μέσος όρος ωφέλιμης διάρκειας “ζωής” των ελαστικών ορίζεται στα 30-40 χιλιάδες χιλιόμετρα ή στα 3 περίπου χρόνια. Αυτές οι προβλέψεις όμως είναι σε θεωρητικό επίπεδο, καθώς η αντοχή και η διάρκεια απόδοσης του ελαστικού εξαρτώνται κατά κύριο λόγο από τη χρήση στην οποία αυτό υπόκειται. Αυτό σημαίνει πως τα λάστιχα ενός αυτοκινήτου που κάνει λιγότερα από 30 χιλιάδες χιλιόμετρα ακόμα και σε χρονικό ορίζοντα μικρότερο των 3 ετών αλλά οδηγείται γρήγορα σε δρόμους με στροφές και αυξημένες ταχύτητες φθείρονται νωρίτερα. Ενας άλλος παράγοντας που μειώνει τον ωφέλιμο χρόνο καλής απόδοσης των ελαστικών είναι η καλή λειτουργία της ανάρτησης αλλά και όλων των σχετικών με αυτή περιφερειακών εξαρτημάτων. Για παράδειγμα, μια λανθασμένη ρύθμιση στους τροχούς του ίδιου άξονα ενός αυτοκινήτου, που θα έχει ως αποτέλεσμα το έντονα αρνητικό ή θετικό κάμπερ, θα προκαλέσει σίγουρα ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών, πράγμα που με τη σειρά του -αν δεν εντοπιστεί έγκαιρα- μπορεί να αποτελέσει αιτία ατυχήματος. Ανάλογο είναι το αποτέλεσμα της ύπαρξης απόκλισης ή σύγκλισης μεταξύ των κατευθυντήριων τροχών του αυτοκινήτου, με τη διαφορά πως αν δε συνδυάζεται με αρνητικό ή θετικό κάμπερ, η φθορά απλά θα είναι ταχύτερη. Ενα ακόμα σημαντικό στοιχείο που πρέπει να λαμβάνει κανείς υπ’ όψη του είναι πως ανεξαρτήτως χιλιομέτρων τα ελαστικά φθείρονται και με το χρόνο. Είναι πιθανό ένα φαινομενικά καινούργιο λάστιχο, με απολύτως αποδεκτό βάθος αυλακώσεων, να έχει χάσει τις ιδιότητές του λόγω της πολυετούς έκθεσής του στις καιρικές συνθήκες.
όταν νιώθεις ότι αρχίζουν να γλιστράνε..
Κατά κύριο λόγο ο προσδοκώμενος χρόνος ζωής ενός ελαστικού ανέρχεται σε δέκα χρόνια. Ελαστικά που διατηρούνται κατάλληλα ένα μέχρι και πέντε έτη ισοδυναμούν με τις προδιαγραφές ένός καινούριου ελαστικού. Τα ελαστικά «γερνούν» λόγων φυσικών και χημικών διαδικασιών. Αυτό ισχύει και για μη ή ελάχιστα χρησιμοποιημένα ελαστικά. Για να πραταθεί η διαδικασία γήρανσης γίνονται προσθήκες ουσιών στα μείγματα οι οποίες εμποδίζουν τις χημικές αντιδράσεις με το οξυγόνο και το όζον που έχουν ως αποτέλεσμα την μείωση της απόδοσης. Έτσι είναι εγγυημένο ότι ένα ελαστικό που διατηρείται κατάλληλα ένα μέχρι και πέντε έτη ισοδυναμεί με τις προδιαγραφές ενός καινούριου ελαστικού και δεν μειωνεκτεί ως προς την καταλληλότητα χρήσης του. Δώστε ωστόσο προσοχή στην χιλιομετρική απόδοση του ελαστικού. Εάν η μέση χιλιομετρική απόδοση είναι 44.000 km / έτος δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείτε τα καλοκαιρινά ελαστικά περισσότερο από 3,5 χρόνια ενώ τα χειμερινά ελαστικά το πολύ 7 χρόνια (με την προϋπόθεση ότι θα τα χρησιμοποιείτε μόνο τη χειμερινή σεζόν).